اسلامیراد، سعید؛ نرسیسیانس، امیلیا (1401). زیباییشناسی کوئیر: از سیاست هویت به سیاست کوئیر بهمثابه سیاست مبتنی بر برابری، پژوهشهای انسانشناسی ایران، شماره23: 118-83.
امین خندقی، مقصود؛ مهدوی خواه، علی (1396). بهسوی انبساط مفهومی از برنامه درسی اسلامی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی اسلامی، سال دوازدهم، شماره46: 34-1.
جودی، بهنام؛ توسلی رکنآبادی، مجید؛ آب نیکی، حسن؛ نظری، علیاشرف (1397). جدال نظری کارل لوویت و هانس بلومنبرگ: «دوران جدید» بهمثابه «دنیوی شدنِ آخرتاندیشی» یا «دنیوی شدن از راه آخرت اندیشی»، دو فصلنامه علمی پژوهشی غرب شناسی بنیادی، سال نهم، شماره2: 50-25.
زرقانی، اعظم؛ امین خندقی، مقصود؛ شعبانی ورکی، بختیار؛ موسی پور، نعمتالله (1395). نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایمهای حوزه مطالعاتی برنامه درسی، فصلنامه پژوهشهای کیفی در برنامهدرسی، سال دوم، شماره5: 105-67.
ستاری، سجاد (1396). فراسوی ریاضیات توسعه؛ چرخشی سوی الهیات توسعه (اولویت متافیزیک توسعه بر فیزیک توسعه)، فصلنامه علمی- پژوهشی سیاستگذاری عمومی، دوره3، شماره2: 27-9.
شوبرت، ویلیام (1392). پژوهش فلسفی: جُستار نظرورزانه، در کتاب روششناسی مطالعات برنامه درسی، تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
طباطبایی، سیدجواد (1393). تاریخ اندیشه سیاسی جدید در اروپا، جلـد نخسـت: از نـوزایش تـا انقـلاب فرانسه 1500-1789دفتر نخست: جدال قدیم و جدیـد در الهیـات و سیاسـات، ویراسـت دوم بـا تجدیدنظر کامل، تهران: نشر مینوی خرد.
کچویان، حسین (1399). تجدد شناسی و غرب شناسی: حقیقتهای متضاد، تهران: انتشارات امیرکبیر.
کرول، جوپل (1398). پایان الهی یا بشری تاریخ: مجادله هانس بلومنبرگ، کارل لوویت و کارل اشمیت در باب سکولاریزاسیون و مدرنیته، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری پگاه روزگار نو.
گیلسپی، مایکل آلن (1398). ریشههای الهیاتی مدرنیته، ترجمه زانیار ابراهیمی، تهران: نشر پگاه روزگار نو.
لوویت، کارل (1397). معنا در تاریخ، ترجمه سعید حاجی ناصری و زانیار ابراهیمی، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
مان، جان استون (1389). یک دیسیپلین نظریه برنامه درسی، صص: 169-156، در کتاب: برنامه درسی: گفتمان نظریه، پژوهش و عمل برنامه درسی نو مفهومگرا، اصفهان: جهاد دانشگاهی.
موحد، مجید (1385). الهیات فمینیستی و دنیوی شدن، فصلنامه اندیشه دینی، شماره20: 106-81.
مهرمحمدی، محمود (1390). نظرورزی درباره برنامه درسی دبیرستان، گرایش عمومی، تخصصی یا همگرایی در چهارچوب تخصص گرایی نرم، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، 1(1): 48-25.
میلبنک، جان (1396). الهیات و نظریه اجتماعی: فراسوی عقل سکولار، ترجمه شهناز مسمی پرست و شهرزاد قانونی، تهران: نشر ترجمان علوم انسانی.
ووگلین، اریک (1399). درآمدی بر دانش نوین سیاست، ترجمه محمد صبوری، تهران: بنگاه ترجمه و نشر تاب پارسه.
همتی، همایون (1393). تاریخچه و تبیین ساختار الهیات سیاسی و رهاییبخش، معرفت ادیان، سال پنجم، شماره 20: 138-123.
همیلتون، دیوید (1396). تاریخ برنامه درسی، ترجمه مصطفی شریف، در کتاب: برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها.
Behar, L., & Ornstein, A. (1992). An overview of curriculum: The theory and practice. NASSP Bulletin, 76(547), 32-44.
Block, Alan (2012). Toward objectives and assessment: means of control, Journal of the American Association for the Advancement of Curriculum Studies, Volume 8 pp.1-10.
Block, Alan. A. (2004). Talmud, Curriculum, and the Practical: Joseph Schwab and the Rabbis (Complicated Conversation), Peter Lang Inc, International Academic Publishers.
Blumenfeld-Jones, Donald. (2016). The violence of words, words of violence: Keeping the uncomfortable at bay, a Jewish Perspective, Journal of Curriculum Theorizing, Volume 31, 4-12.
Estep Jr. James (2012). Navigating with a compass: Theological perspectives, In Book: Mapping Out Curriculum in Your Church: Cartography for Christian Pilgrims, Published by B&H Publishing Group Nashville, Tennessee.
Ghiloni, Aaron J. (2010). Theology as Education: John Dewey in Dialogue with Christian Doctrine. PhD Thesis, School of History, Philosophy, Religion & Classics, The University of Queensland.
Kirylo, J. D., & Boyd, D. (2017). Paulo Freire: His faith, spirituality, and theology. Springer.
Kroll,
Joe Paul. (2019).
The Divine or Human End of History: The Controversy of Hans Blumenberg, Karl Löwith, and Carl Schmitt on Secularization and Modernity, Tehran: Pegah Rozgar Nou Cultural and Artistic Institute. [Persian]
Kyser, Joseph A. (2020). An Intellectual Biography of Dwayne E. Huebner: Biography, Curriculum History, and Understanding Curriculum as Theological, A Thesis submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy in the Faculty of Graduate and Postdoctoral Studies.
Leopando, I. (2017). A pedagogy of faith: The theological vision of Paulo Freire, Bloomsbury Publishing.
Löwith, K. (2011). Meaning in history: The theological implications of the philosophy of history. University of Chicago Press. [Persian]
Mann, John Stone. (2010). A Discipline of Curriculum Theory, pp.: 156-169, in the book: Curriculum: Discourse of Theory, Research and Practice of New Conceptual Curriculum, Isfahan: Jihade daneshgahi. [Persian]
Morris, Marla. (2020). Currere at the Cross-Roads: The deeply theological in the age of Covid-19, Journal of the American Association for the Advancement of Curriculum Studies, 14(1):1-13.
Pinar, W. F., Reynold, W. M., Slattery, P. & Taubman, P. M. (1995). Understanding curriculum, New York: Peter Lang.
Pinar, William. F. (2004). What Is Curriculum Theory?, Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Pinar, William. F. (2007). Intellectual Advancement through Disciplinarity: Verticality and Horizontality in Curriculum Studies, Sense Publishers.
Pinar, William. F. (2013). Curriculum Studies in the United States: Present Circumstances, Intellectual Histories, Palgrave Macmillan.
Schubert, W. H. (2013). Philosophical inquiry: The speculative essay.In: Forms of curriculum inquiry, Tehran: Samt. [Persian]
Slattery, George Patrick Jr. (1989). Toward an Eschatological Curriculum Theory. LSU Historical Dissertations and Theses.
Whitlock, R. U. (2019). For us, today: Understanding curriculum as theological text in the twenty-first century, In: Internationalizing Curriculum Studies:Histories, Environments, and Critiques. Palgrave Macmillan