باربور، ایان(1394)، علم و دین، ترجمه بهاء الدین خرمشاهی، چاپ نهم تهران: انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.
باقری، خسرو (1379) «تبیین وجه تسمیه علم دینی»، فصلنامه مصباح(علوم انسانی دانشگاه امام حسین)، سال نهم، شماره 35 صص 37-76
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، اسفندماه 1392
پایا، علی(1386)، «ملاحظاتی نقادانه دربارة دو مفهوم علم دینی و علم بومی»، فصلنامة حکمت و فلسفه، سال سوم، شمارة دوم و سوم،صص 39-76
جوادی آملی، عبدالله(1388)، «تبیین برخی از مطالب منزلت عقل در هندسه معرفت دینی»،فصلنامه اسراء، سال اول، شماره 2، زمستان
سجادی، سید هدایت (1398)،«علم دینی با رویکرد متافیزیک گرایانه: بررسی امکان و معناداری آن»، فصلنامه علمی-پژوهشی حکمت و فلسفه، سال پانزدهم، شماره 60 صص 69-98.
سروش، عبدالکریم(1390)،«اسلام و علوم اجتماعی:نقدی بر دینی کردن علم»، در علم دینی:دیدگاهها و ملاحظات(حسنی و همکاران)، ویراست دوم، چاپ پنجم، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
سروش، عبدالکریم( 1388). تفرج صنع:گفتارهایی در اخلاق و صنعت و علم انسانی، چاپ هشتم، تهران: انتشارات صراط.
سوزنچی،حسین (1389)، معنا، امکان و راهکارهای تحقق علم دینی،تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
فتحعلیخانی، محمد(1377)، «علم دینی»، فصلنامه حوزه و دانشگاه(روش شناسی علومانسانی)، پاییز و زمستان، شماره 16 و 17
گلشنی، مهدی(1380)، از علم سکولار تا علم دینی،چاپ دوم، تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی.
موحد ابطحی، سیدمحمد تقی(1400) درآمدی بر علوم انسانی اسلامی، قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
موحدابطحی، سیدمحمدتقی(1388)«تحلیلی جامعه شناختی از علت تداوم رویکرد پوزیتویستی به علوم انسانی در ایران و عدم شکل گیری علم دینی و بومی با بهره گیری از رویکرد ترکیبی ساخت و عامل»، دوفصلنامه اسلام و علوم اجتماعی، سال اول، شماره 2، صص 199-222
ملکیان مصطفی (1379) «تأملاتی چند در باب امکان و ضرورت اسلامی شدن دانشگاه»، بازتاب اندیشه، شماره 3صص 23-32
Al-Attas,S. Mohammad Naghib(1993). Islam and Secularism, Kula Lumpur: international institute of Islamic thought and civilization (ISTAC), second impression.
American Association for the Advancement of Science(AAAS,1990), Science for All Americans.
Barbour, I.(1998). Religion and science: Historical and contemporary issues. London: SCM Press.
Billingsley and et.al.,(2019) ,Science and Religion in Education, Berry Billingsley, Keith Chappell, Michael J. Reiss(eds.), Springer.
Chalmers, A.(1999). What is this thing called Science? third edition, Inc. Indianapolis / Cambridge: Hackett Publishing Company.
Long, David E.(2011), Evolution and Religion in American Education: An Ethnography, Springer.
Mansour, Nasser(2019), Science, Religion, and Pedagogy: Teachers’ Perspectives, In: Science and Religion in Education, Berry Billingsley, Keith Chappell, Michael J. Reiss(eds.), Springer.
Matthews, M.R.(2009). Science, Worldviews, and Education, ed. By M.R. Matthews. Springer.
Nola & Irzik(2005).Philosophy, Science, Education and Culture, Dordrecht, The Netherlands: Springer.
Popper, Karl(2002a).The Logic of Scientific Discovery, London and New York:Routledge.
Popper,Karl(2002b). Conjectures and Refutations: The Growth of Scientific Knowledge, 2nd Edition, published by Routledge.
Prastowo,A.I & Pambudi,S.(2021),The Integration of Islam and Science Concept of Mehdi Golshaani's Perspective and Its Relevance to Islamic Education in The 4.0 Era, Proceedings of the 2nd International Conference on Islamic Studies, ICIS 2020, 27-28 October 2020, Ponorogo, Indonesia; Published by EAI. http://dx.doi.org/10.4108/eai.27-10-2020.2304175
Sæther,Jostein (2019), Three Perspectives on the Science-Religion Issue in Science Education:Interdisciplinarity, Value or Ideology,Orientation and Responsible, Personalization, IN:Science and Religion in Education, Berry Billingsley, Keith Chappell, Michael J. Reiss(eds.), Springer.