چکیده از مقلّد تا محقّق فرقهاست کاینچو داود است وآندیگر، صداست قرآن کریم، روایات معصومین (ع) و حکیمان مسلمان، با طرح نقشۀ راهِ دانشپژوهی -از تقلید تا تحقیق-، علو همت، پویایی، اشتیاق به فراگیری، پاسداشت حرمت استاد، تفقه وتدبر، زمانشناسی ونوگرایی، خلاقیت وابتکار و...، را از مهمترین محرکهای رسیدن دانشپژوه به ...
بیشتر
چکیده از مقلّد تا محقّق فرقهاست کاینچو داود است وآندیگر، صداست قرآن کریم، روایات معصومین (ع) و حکیمان مسلمان، با طرح نقشۀ راهِ دانشپژوهی -از تقلید تا تحقیق-، علو همت، پویایی، اشتیاق به فراگیری، پاسداشت حرمت استاد، تفقه وتدبر، زمانشناسی ونوگرایی، خلاقیت وابتکار و...، را از مهمترین محرکهای رسیدن دانشپژوه به افتخارات علمی میدانند و از این طریق او را از جمود وخمودگی، دون همتی، قناعت در کسب معرفت، حیا از پرسشگری، هراس از اظهارنظر علمی، همیشه شاگرد و مقلد ماندن و...، باز میدارند. واضح است که تحقق کامل این نقشه و عبور از مرحلۀ تقلید و رسیدن به مرحلۀ جویای علم بودن و نشستن بر اریکۀ تحقیق وتولید علم کردن، علاوه بر سعی و اهتمام خود دانشپژوه، همت و تدبیر مشفقانۀ خانواده و جامعه- به ویژه استادان فرزانه و مسئولان مربوط- را نیز میطلبد.