ابراهیمنژاد، هرمز (1401) پزشکی در ایران: حرفه، تخصص و سیاست (1343-1193ق)، ترجمة محمد کریمی و مرتضی ویسی. تهران: شیرازه.
باقری، خسرو (1382). هویت علم دینی: نگاهی معرفتشناختی به نسبت دین با علوم انسانی. تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
بستان، حسین (1398) "بازخوانی مدل اجتهادی تجربی علم دینی". فصلنامه علمی – پژوهشی روششناسی علوم انسانی. سال 25 شماره 98. صص 29-49.
پارسانیا،. قم: مرکز نشر اسراء. حمید (1388) "علم دینی از منظر حکمت اسلامی". راهبرد فرهنگ. 6. صص 3-19.
پایا، علی (1386). "ملاحظاتی نقادانه دربارة دو مفهوم علم دینی و علم بومی". حکمت و فلسفه. شماره دوم و سوم. صص 39-76.
پایا، علی (1395) "از قران چه و چگونه می توان آموخت؟ یک بررسی از منظر عقلانیت نقاد" در پیوند:
پایا، علی و علیرضا منصوری (1397). "علم و تکنولوژی: تفاوتها، تعاملها، و تبعات آن ها". فلسفة علم. سال هشتم، ش 2. پیاپی 16. صص 155-184.
پایا، علی (1399). علم دینی، علم بومی و علم اسلامی، محالاندیشی یا دوراندیشی: مجموعه مقالاتی دربارة پروژههای ایدئولوژیک تولید علم بههمراه نقد دیدگاه دو صاحبنظر ایرانی دربارة علم. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
تقوی، مصطفی (1392). "علم انسانی – اجتماعی اسلامی: مسأله امکانپذیری و راهبردهای رشد"، اندیشة نوین دینی (سال 9، پاییز 1392) صص 97-114.
تقوی، مصطفی (1398) "علم منسوب به جهانبینی خاص: بررسی مسأله امکانپذیری" پژوهشهای فلسفی (سال 31 شماره72 / تابستان 1398) صص 76-94.
جوادى آملی، عبدالله (1377) شریعت در آیینة معرفت. قم: مرکز نشر اسراء.
جوادى آملی، عبدالله (1386) منزلت عقل در هندسة معرفت دینی. قم: مرکز نشر اسراء.
داوری اردکانی، رضا (1376). "پرسش از غرب" فرهنگ. شمارة 24. صص 1-17.
سارتن، جورج (1383). مقدمه بر تاریخ علم: از هومر تا خیام، جلد اول، ترجمة غلامحسین صدریافشار. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
فلک، لودویک (1375) "دربارة مشاهدة علمی". در دیدگاهها و برهانها: مقالههایی در فلسفة علم و فلسفة ریاضی. شاپور اعتماد (ترجمه، تألیف و گردآوری). تهران: نشر مرکز.
گلشنی، مهدی (1392). از علم سکولار تا علم دینی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
نهج البلاغه (1385) گردآوری سید رضی، ترجمة محمد دشتی. قم: ناصر.
هال، لوئیس ویلیام هلزی (1383) تاریخ و فلسفة علم. ترجمة عبدالحسین آذرنگ. تهران: سروش.
Born, Max (1949) Natural Philosophy of Cause and Chance. Oxford: Clarendon Press.
Doppelt, Gerald (2010) “Values in science” in The Routledge Companion to Philosophy of Science. Stathis Psillos and Martin Curd (editors). London and New York: Routledge. Pp. 302-312.
Dzilo, Hasan (2012) ‘The concept of ‘Islamization of knowledge’ and its philosophical implications’ Islam and Christian–Muslim Relations (23:3), 247-256.
Flint, Thomas and Michael Rea (2011). The Oxford Handbook of Philosophical Theology, Oxford University Press.
Heil, John (2020) Philosophy of Mind: A Contemporary Introduction. New York and London: Routledge.
Jackson, Frank (1982) ‘Epiphenomenal Qualia’. The Philosophical Quarterly 32: 127–36.
Jones, Todd (2010) “Unification” in The Routledge Companion to Philosophy of Science. Stathis Psillos and Martin Curd (editors). London and New York: Routledge. Pp. 489-497.
Keim, Wiebke (2017) ‘Islamization of Knowledge – Symptom of the Failed Internationalization of the Social Sciences?’ Méthod(e)s: African Review of Social Sciences Methodology (2:1-2), 127-154.
Mota-Rolim, Sergio et al. (2020) ‘The Dream of God: How Do Religion and Science See Lucid Dreaming and Other Conscious States During Sleep?’ Frontiers in Psychology. Vol 11. October 2020. Pp. 1-9.
Popper, Karl (1974) Objective knowledge: an evolutionary approach. Clarendon Press.
Stokes, Dustin (2021) Thinking and Perceiving: On the Malleability of the Mind. London and New York: Routledge.
Telles‐Correia, Diogo (2018) ‘The mind‐brain gap and the neuroscience‐psychiatry gap’. Journal of Evaluation in Clinical Practice. 1–6. https://doi.org/10.1111/jep.12891
Vintiadis, Elly (2014) ‘A frame of mind from psychiatry’, Medical Health Care and Philosophy. Springer Science+Business Media Dordrecht. DOI 10.1007/s11019-014-9607-4.
Walker, Mark (editor) (2003). Science and Ideology: a Comparative History. London and New York: Routledge.
ابراهیمنژاد، هرمز (1401) پزشکی در ایران: حرفه، تخصص و سیاست (1343-1193ق)، ترجمة محمد کریمی و مرتضی ویسی. تهران: شیرازه.
باقری، خسرو (1382). هویت علم دینی: نگاهی معرفتشناختی به نسبت دین با علوم انسانی. تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
بستان، حسین (1398) "بازخوانی مدل اجتهادی تجربی علم دینی". فصلنامه علمی – پژوهشی روششناسی علوم انسانی. سال 25 شماره 98. صص 29-49.
پارسانیا،. قم: مرکز نشر اسراء. حمید (1388) "علم دینی از منظر حکمت اسلامی". راهبرد فرهنگ. 6. صص 3-19.
پایا، علی (1386). "ملاحظاتی نقادانه دربارة دو مفهوم علم دینی و علم بومی". حکمت و فلسفه. شماره دوم و سوم. صص 39-76.
پایا، علی (1395) "از قران چه و چگونه می توان آموخت؟ یک بررسی از منظر عقلانیت نقاد" در پیوند:
پایا، علی و علیرضا منصوری (1397). "علم و تکنولوژی: تفاوتها، تعاملها، و تبعات آن ها". فلسفة علم. سال هشتم، ش 2. پیاپی 16. صص 155-184.
پایا، علی (1399). علم دینی، علم بومی و علم اسلامی، محالاندیشی یا دوراندیشی: مجموعه مقالاتی دربارة پروژههای ایدئولوژیک تولید علم بههمراه نقد دیدگاه دو صاحبنظر ایرانی دربارة علم. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
تقوی، مصطفی (1392). "علم انسانی – اجتماعی اسلامی: مسأله امکانپذیری و راهبردهای رشد"، اندیشة نوین دینی (سال 9، پاییز 1392) صص 97-114.
تقوی، مصطفی (1398) "علم منسوب به جهانبینی خاص: بررسی مسأله امکانپذیری" پژوهشهای فلسفی (سال 31 شماره72 / تابستان 1398) صص 76-94.
جوادى آملی، عبدالله (1377) شریعت در آیینة معرفت. قم: مرکز نشر اسراء.
جوادى آملی، عبدالله (1386) منزلت عقل در هندسة معرفت دینی. قم: مرکز نشر اسراء.
داوری اردکانی، رضا (1376). "پرسش از غرب" فرهنگ. شمارة 24. صص 1-17.
سارتن، جورج (1383). مقدمه بر تاریخ علم: از هومر تا خیام، جلد اول، ترجمة غلامحسین صدریافشار. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
فلک، لودویک (1375) "دربارة مشاهدة علمی". در دیدگاهها و برهانها: مقالههایی در فلسفة علم و فلسفة ریاضی. شاپور اعتماد (ترجمه، تألیف و گردآوری). تهران: نشر مرکز.
گلشنی، مهدی (1392). از علم سکولار تا علم دینی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
نهج البلاغه (1385) گردآوری سید رضی، ترجمة محمد دشتی. قم: ناصر.
هال، لوئیس ویلیام هلزی (1383) تاریخ و فلسفة علم. ترجمة عبدالحسین آذرنگ. تهران: سروش.
Born, Max (1949) Natural Philosophy of Cause and Chance. Oxford: Clarendon Press.
Doppelt, Gerald (2010) “Values in science” in The Routledge Companion to Philosophy of Science. Stathis Psillos and Martin Curd (editors). London and New York: Routledge. Pp. 302-312.
Dzilo, Hasan (2012) ‘The concept of ‘Islamization of knowledge’ and its philosophical implications’ Islam and Christian–Muslim Relations (23:3), 247-256.
Flint, Thomas and Michael Rea (2011). The Oxford Handbook of Philosophical Theology, Oxford University Press.
Heil, John (2020) Philosophy of Mind: A Contemporary Introduction. New York and London: Routledge.
Jackson, Frank (1982) ‘Epiphenomenal Qualia’. The Philosophical Quarterly 32: 127–36.
Jones, Todd (2010) “Unification” in The Routledge Companion to Philosophy of Science. Stathis Psillos and Martin Curd (editors). London and New York: Routledge. Pp. 489-497.
Keim, Wiebke (2017) ‘Islamization of Knowledge – Symptom of the Failed Internationalization of the Social Sciences?’ Méthod(e)s: African Review of Social Sciences Methodology (2:1-2), 127-154.
Mota-Rolim, Sergio et al. (2020) ‘The Dream of God: How Do Religion and Science See Lucid Dreaming and Other Conscious States During Sleep?’ Frontiers in Psychology. Vol 11. October 2020. Pp. 1-9.
Popper, Karl (1974) Objective knowledge: an evolutionary approach. Clarendon Press.
Stokes, Dustin (2021) Thinking and Perceiving: On the Malleability of the Mind. London and New York: Routledge.
Telles‐Correia, Diogo (2018) ‘The mind‐brain gap and the neuroscience‐psychiatry gap’. Journal of Evaluation in Clinical Practice. 1–6. https://doi.org/10.1111/jep.12891
Vintiadis, Elly (2014) ‘A frame of mind from psychiatry’, Medical Health Care and Philosophy. Springer Science+Business Media Dordrecht. DOI 10.1007/s11019-014-9607-4.
Walker, Mark (editor) (2003). Science and Ideology: a Comparative History. London and New York: Routledge.