نسبت علم و معرفت با فضایل و رذایل اخلاقی از نظر ملاصدرا

حسین فراشیانی؛ عباس جوارشکیان؛ علی حقی؛ سید مرتضی حسینی شاهرودی

دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 123-143

https://doi.org/10.30465/srs.2020.5593

چکیده
  چکیدهملاصدرا با الگو گرفتن از معصومین(ع) تحصیل علم را به دو طریق می ‌داند: 1-راه کشف و کسب. 2-راه انکشاف و الهام. راه کشف، روش بحث و تعلیم و تعلم و توجه به استدلال ‌های برهانی و منطقی است که راهی عمومی است و هر کس به اندازه-ی تلاش خود از این علم بهرمند می‌ شود. اما راه انکشاف و الهام راهی است که خداوند، نور علم را به قلب انسان اشراق می کند، ...  بیشتر